X zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Bezpłatna infolinia: 0 800 493 494

Zamartwianie się, czarne myśli, nadmierne rozmyślanie - z pewnością każdy z nas zna to z własnego doświadczenia i wie jak wiele może zabrać energii, której przecież tak bardzo potrzebujemy. “Nie myśl o tym” - to nie działa, co więc zrobić gdy męczą Cię twoje własne myśli i czujesz, że intensyfikują Twój stres?

 

Obejrzyj film i dowiedz się, jak jak radzić sobie z myślami:

 

 

 

Aspekty związane z myśleniem, o których warto pamiętać:

  1. Myśli przychodzą i odchodzą. Są tylko myślami - zjawiskami mentalnymi zachodzącymi w Twoim umyśle
  2. Zawsze będzie „myślenie” – to jest natura naszego umysłu (wyliczono, że człowiek ma około 60 tys. myśli dziennie!)
  3. Nie ma nic złego w myśleniu – nie warto więc walczyć z myślami
  4. Myśli możemy obserwować – i  to może być coś nowego! Możesz nauczyć się wiele o sobie i o tym jakie są Twoje nawyki myślenia
  5. Nie jesteś swoimi myślami, one się pojawiają, lecz nie muszą być prawdą, nie musisz się z nimi identyfikować i nie musisz im wierzyć

 Co jeszcze może być pomocne? poznaj metodę RAIN:

CZYLI GDY TOWARZYSZY CI DUŻY STRES ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ I ZWRÓĆ UWAGĘ NA SWÓJ ODDECH A NASTĘPNIE ZOBACZ JAK ZADZIAŁA NA CIEBIE TAKIE PODEJŚCIE DO WŁASNEGO DOŚWIADCZENIA

RECOGNIZE – ROZPOZNAJ co się dzieje w tej chwili (np. przeżywam silne emocje, stres, oceniam siebie lub innych, cierpię, odczuwam niepokój)

ALLOW – UZNAJ – że w tej właśnie chwili doświadczasz czegoś takiego, nie staraj się tego zmieniać, przyjmij do wiadomości to co się w Tobie dzieje

INVESTIGATE – BADAJ CIAŁO, MYŚLI, EMOCJE - czyli obserwuj w sobie co się dzieje – jak czuje się Twoje ciało, co dokładnie czujesz i w którym miejscu; jakie myśli się pojawiają – możesz je nazwać (np. oceniam siebie, że postępuję nie tak jak powinienem); jakie emocje Ci towarzyszą (nazwij je i poszukaj jakie wrażenia w ciele im towarzyszą)

NON-IDENTIFICATE – NIE UTOŻSAMIAJ SIĘ – myśli, emocje po prostu „pojawiają się”, a naszą rolą jest je zauważać. Nie musimy się z nimi ściśle utożsamiać, identyfikować się, to nie musi być prawda. 

 
W radzeniu sobie z silnie stresującymi myślami pomocne jest to ćwiczenie:
 
 

 

W radzeniu sobie z myślami ważne jest Twoje nastawienie oraz sposób myślenia o rzeczywistości. Duża część naszego sposobu myślenia to przekonania, których każdy z nas ma bardzo dużo. 

 

Obejrzyj film o przekonaniach i o tym, jak je zmieniać, by lepiej radzić sobie z niepokojącymi myślami:

 

 

Jeśli masz ochotę dowiedzieć się więcej obejrzyj nagranie z wcześniejszego webinaru na temat radzenia sobie z myślami: