X zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Bezpłatna infolinia: 0 800 493 494
Profilaktyka >> ''Zdrowiej'' profilaktycznie

 „Zdrowiej” profilaktycznie

 

Opracowaliśmy listę kluczowych czynników, które wpływają na zdrowie i pozwalają na co dzień dobrze o siebie dbać. Każdego dnia potrzebujemy energii niezbędnej do funkcjonowania, którą możemy nazwać paliwem mentalnym. Jeśli masz skojarzenie z samochodem, to jest to bardzo dobre skojarzenie – samochód w złym stanie i niezatankowany nie pojedzie daleko, a czasem nawet nie ruszy. Człowiek jest istotą, która potrzebuje wysokiej jakości paliwa, by jak najlepiej funkcjonować.

Do składników paliwa mentalnego zaliczamy: jakość i długość snu, odżywianie, ruch, odpoczynek, sposób oddychania, umiejętność wyrażania emocji oraz relacje z ludźmi.

Dbanie o jakość paliwa mentalnego to skuteczna metoda na profilaktykę zdrowotną. Nasi Ambasadorzy - Daria Widawska, Katarzyna Bosacka, Joanna Koroniewska, Cyber Marian, Anna Jaworska, Katarzyna Zielińska oraz Joanna Górska zdradzają swoje metody na dobre samopoczucie.

SEN

Sen to jeden z najważniejszych elementów paliwa życiowego – mówi aktorka Daria Widawska. Nie tylko regeneruje on organizm, ale także wpływa na ograniczenie stresu i zachowanie prawidłowej wagi.

 

ODŻYWIANIE

Jesteś tym co jesz – przypomina Katarzyna Bosacka. Aktorka radzi by unikać fastfoodów, słonych przekąsek i słodyczy, a także jeść mniej. Liczy się przy tym jakość jedzenia. Kontrola posiłków pomaga zachować zdrowie na dłużej.

 

 

 

RUCH

„Zawsze mówisz: zacznę od jutra, a to jutro nie chce nadejść? Nie odkładaj tego!” – radzi Cyber Marian, znany youtuber, wspierający kampanię Movember Polska. By utrzymać ciało i umysł w dobrej formie, wystarczy zacząć od zwykłego spaceru albo ćwiczeń w domu. Kluczowa jest regularność.

 

 

 

RELAKS

Anna Jaworska, autorka bloga mumme.pl podpowiada, jak prawidłowo zadbać o odpoczynek, by być efektywniejszym, szybciej podejmować decyzje i łatwiej radzić sobie z obowiązkami. Czas dla siebie oraz dla bliskich znacząco wpływa na samopoczucie oraz stan zdrowia.

 

 

 

 

ODDECH

Skupienie na oddechu jest dla mózgu jak ćwiczenia na siłowni dla ciała – porównuje aktorka Joanna Koroniewska. Ćwiczenia oddechowe, zajęcia z jogi czy medytacja pozwalają obniżyć stres i uspokoić umysł, dlatego warto poświęcić im kilka minut dziennie.

 

 

 

WYRAŻANIE EMOCJI

Katarzyna Zielińska dzieli się sposobami na wyrażanie emocji. Aktorka mówi o nazywaniu i wyrażaniu swoich uczuć oraz dlaczego to jest ważne.

 

 

 

INNI LUDZIE

„Aktywność społeczna to ważny element gromadzenia paliwa mentalnego” – podkreśla Joanna Górska, dziennikarka Telewizji Polsat. Relacje międzyludzkie są niezwykle ważne dla zachowania zdrowia, dlatego warto dostrzegać ludzi dookoła i być otwartym na rozmowę.